Karolína BAGINSKÁ

Bachelor's thesis

Czech and English communication strategies in advertising discourse

Czech and English communication strategies in advertising discourse
Abstract:
This thesis deals with the comparison of communication strategies used by Czech and British shoemaking companies. The analysed materials are texts from the "About Us" sections on the company's websites, where they present themselves and their products. The theoretical part focuses on the approach to the analysis of language used, mainly it concerns the Critical Discourse Analysis. Further it evaluates …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je porovnat komunikační strategie českých a britských výrobců obuvi. Analyzované texty pochází z webových stránek zmíněných firem. Zabývají se sebeprezentací firem a jejich produktů, ale také oslovují stávající a potenciální zákazníky. Tyto sekce se často nazývají "O Nás". Teoretická část se zaměřuje na přístup k alnalýze jazyka, kterým je kritická analýza diskurzu, dále …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Kopečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BAGINSKÁ, Karolína. Czech and English communication strategies in advertising discourse. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta