Petr Hrnčíř

Master's thesis

Role marketingu v hudebním průmyslu se zaměřením na EDM a DJing

The role of marketing in music industry with focus on EDM and DJing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na hudební průmysl se zaměřením na elektronickou taneční hudbu. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy vymezující marketingovou komunikaci. Následně je charakterizován vývoj elektronické taneční hudby od sedmdesátých let minulého století. Hlavním cílem práce je určit významné marketingové nástroje ve vymezené věkové skupině u potvrdit …more
Abstract:
This thesis examines the influence of marketing communication on music industry with focus on electronic dance music. In theoretical part are processed basic terms defining marketing communication. Consequently is described development of electronic dance music from seventies. The main objective of this thesis is define important marketing tools in allotted age group and confirm knowledge of this area …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: David Říha

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/46223