Market Entry of XPeng P7 to Japanese Electronic Car Market – Tianyu Zhao
Tianyu Zhao
Bachelor's thesis
Market Entry of XPeng P7 to Japanese Electronic Car Market
Market Entry of XPeng P7 to Japanese Electric Car Market
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat japonský trh s elektrickými auty (PEST, SWOT a konkurence) a následně rozhodnout, zda by měl XPeng P7, jedna čínská EV společnost, vstoupit na japonský trh a jak? Přímým exportem nebo přímými zahraničními investicemi? Proto tato bakalářská práce definuje tři výzkumné otázky: 1, jaké jsou trendy a vývoj na japonském trhu s elektromobily? 2, jaká jsou …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to analyze the Japanese eletric car market (PEST, SWOT and competition), and then decide whether XPeng P7, a Chinese EV business, should enter Japanese market, and how? By direct export or FDI? Therefore, This bachelor thesis paper defines three research questions: 1, what are the trends and development in Japanese electric car market? 2, what are the risks and opportunities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88938
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Federico Siggillino
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88938
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Japonský trh s dódžinši: Otázka legality fanouškovské tvorby a postoj držitelů autorských práv
Aneta Matušincová -
Dohody EU s J. Koreou a Japonskem a jejich dopad na evropský trh
Jana Radová -
Market entry of a company SaZ s.r.o. onto the Canadian Road-Rail market
Jan Truska -
Market entry of German fashion brand into the Netherlands
Jana Fleischer -
The Modes of Entry of DM-Drogerie Markt into the Turkish Market
Rahman Abbasov