Spotřební zvyklosti v globalizované konzumní společnosti – Bc. Andrea Horňáková
Bc. Andrea Horňáková
Master's thesis
Spotřební zvyklosti v globalizované konzumní společnosti
Consumption habits in globalized consumer society
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou konzumní společnosti a jejími projevy ve spotřebě zákazníků. Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké jsou spotřební zvyklosti vybrané skupiny spotřebitelů generace Y v oblasti potravin a volného času. Vedlejším cílem práce je ověřit souvislosti reálné spotřeby s charakteristikami hyperkonzumní společnosti dnešní doby, jako je individualismus, nadspotřeba, hédonismus …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the issue of consumer society and its manifestations in customer consumption. The main objectiver of this thesis is to find out what are the consumption habits of a selected group of consumers of generation Y in the field of food and leisure. The secondary objective of this thesis is to verify the connection between real consumption and the characteristics of today's …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dt43a/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Spotřební kultura v postmoderní době
Artsiom Eikhart -
Vír hedonie: Slast, požitek a rozkoš ve vztahu k osobní identitě
Zdena Jahodová -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Friedmannová Friedmannová