Role Despiny z opery Cosi fan tutte od W. A. Mozarta a specifika její interpretace – Patricia JANEČKOVÁ
Patricia JANEČKOVÁ
Bakalářská práce
Role Despiny z opery Cosi fan tutte od W. A. Mozarta a specifika její interpretace
The role of Despina from the opera Cosi fan tutte by W A Mozart and the specifics of its interpretation
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá rolí Despiny z opery Cos? fan tutte od Wolfganga Amadea Mozarta z pohledu interpretačního, procesu nastudování, její psychologií a jevištním vývojem hereckým a pohybovým. Poukazuje taktéž na klady a zápory kostýmu na jevišti. Vychází z inscenace Moravského Divadla Olomouc z roku 2019, z vlastní interpretační zkušenosti autorky práce s touto rolí.Abstract:
This thesis considers the role of Despina from the opera Cosi fan tutte by Wolfgang Amadeus Mozart from the point of view of the interpretation. It further looks at the process of staging, psychology of the role and stage development of acting and movement. The thesis also considers period clothing and costumes. It is based on the production by the Moravian Theater Olomouc from 2019 and on the author …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 6. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Eva Dřízgová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JANEČKOVÁ, Patricia. Role Despiny z opery Cosi fan tutte od W. A. Mozarta a specifika její interpretace. Ostrava, 2020. bakalářská práce (BcA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Giselle - premiéra baletu Moravského divadla Olomouc
Michal Štípa -
Scénické zvukové technologie a jejich podíl na současné tvorbě Moravského divadla Olomouc
Anna Motalíková -
Mamzelle Nitouche - Komparace dvou nastudování na scéně Slezského divadla Opava a Moravského divadla Olomouc
Adam VIŠŇOVSKÝ -
Možnosti transformace Moravského divadla Olomouc, p. o., na jinou právní formu
Radka Pospíšilová -
Divadlo v Olomouci na konci čtvrt tisíciletí své existence
Martin Novotný -
Současná operní a operetní produkce Moravského divadla Olomouc a její publikum
Karel SVAČINA -
Inscenace Michaela Taranta v Moravském divadle Olomouc v letech 2010-2016
Michaela TSEPELEVA HORKÁ -
Nástup normalizace a její vliv na uměleckou činnost Moravského divadla Olomouc (sezony 1966-1972)
Vendula VALÍKOVÁ