Adriena PECINOVÁ

Bachelor's thesis

Léčba impingement syndromu dle Metody Dr. Kirsche

Shoulder impingement syndrome treatment by Dr. Kirsch´s method
Abstract:
Práce popisuje metodu Dr. Johna Kirsche a možnosti jejího využití v terapii a léčbě impingement syndromu. Vzhledem k tomu, že se v České republice jedná o metodu téměř neznámou, pokusili jsme se tuto metodu blíže popsat, ozřejmit a aplikovat v praxi. V úvodů práce je popsán fylogenetický vývoj horních končetin, vybrané poznatky z kineziologie ramenního pletence a scapulohumerálního rytmu a bližší informace …more
Abstract:
This bachelor thesis describes the method of John Kirsch MD and possibilities of its use in therapy and treatment of impingement syndrome. Since this method is almost unknown in the Czech Republic, we have tried to describe, clarify and apply this method in practice. Phylogenetic development of upper extremities, selected findings from kinesiology of shoulder girdle and scapulohumeral rhythm and more …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Iva Vlčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PECINOVÁ, Adriena. Léčba impingement syndromu dle Metody Dr. Kirsche. Plzeň, 2019. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta zdravotnických studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta zdravotnických studií
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Health Care Studies

Bachelor programme / field:
Specialization in Health Care / Physiotherapy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.