Identity and Loss in Films by Atom Egoyan – Bc. Vendula Pšeničková
Bc. Vendula Pšeničková
Master's thesis
Identity and Loss in Films by Atom Egoyan
Identity and Loss in Films by Atom Egoyan
Anotácia:
Resumé Tato diplomová práce se zabývá formální a tématickou analýzou pojetí témat identity a ztráty ve filmech kanadského filmového režiséra Atoma Egoyana. Pro tyto účely byly vybrány tři Egoyanovy filmy reprezentující jednotlivá období režisérovy kariéry, konkrétně Family Viewing (1987), The Sweet Hereafter (1997) a Where the Truth Lies (2005). Atom Egoyan započal svoji kariéru již v 80. letech jako …viacAbstract:
Résumé This diploma thesis is devoted to the thematic and formal analysis of three films directed by Atom Egoyan, namely: Family Viewing (1987), The Sweet Hereafter (1997) and Where the Truth Lies (2005). More specifically, it is devoted to the analysis of changes of the director’s approach to the topics of fabrication of individual identity, interchangeability of identities, traumatic loss, and a …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 11. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/atk2p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 2. 2011
- Vedúci: doc. PhDr. Tomáš Pospíšil, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Identity and Loss in Films by Atom Egoyan
Vendula Pšeničková -
Identity and Loss in Films by Atom Egoyan
Vendula Pšeničková -
Identity and Loss in Films by Atom Egoyan
Vendula Pšeničková