Ing. Kateřina Šulcová

Master's thesis

Marketingové postupy a jejich omezení z hlediska nekalé reklamy

Marketing practices and its limitation from point of view of unfair competition
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou reklamy a s ní související regulací, jak z hlediska práva, tak z hlediska etiky. Cílem práce je rozebrat a zhodnotit současný stav dané problematiky a přiblížit ji tak lépe běžnému spotřebiteli.Teoretická východiska jsou doplněna o ukázky konkrétních projevů nekalé reklamy v praxi a vlastní výzkumná šetření mapující postoj veřejnosti vůči neetické reklamě. Získané …more
Abstract:
This thesis is about specifics of advertising and its regulations based in law and moral principles.The goals is to evaluate the current state of advertising issue. Beside the theory, we can find here examples of specific cases of dishonest advertising and personal research mapping the public attitude and ways of dealing with dishonest advertisement.The content of this research can be used by reader …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2016
  • Supervisor: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
  • Reader: prof. JUDr. Karel Marek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication