Žák s vývojovou dysfázií na I. stupni v běžné základní škole – Soňa Červenková, DiS.
Soňa Červenková, DiS.
Bachelor's thesis
Žák s vývojovou dysfázií na I. stupni v běžné základní škole
Abstract:
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá osvětlením diagnózy vývojové dysfázie, její symptomatologie, přidružených poruch, multioborové diagnostiky, popisuje projevy vývojové dysfázie v podobě vývojových poruch učení v průběhu vzdělávání a seznamuje s podpůrnými opatřeními. Praktická část prostřednictvím rozhovorů, pozorování a analýzy sekundárních zdrojů představuje zapojení matky do logopedického …moreAbstract:
The bachelor's thesis, in its theoretical part, deals with the diagnosis of developmental dysphasia, its symptomatology, associated disorders, multidisciplinary diagnostics, describes the symptoms of developmental dysphasia in the form of developmental learning disabilities during education and introduces support measures. The practical part, based on interviews, observations and analysis of secondary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/riyau/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Mgr. Hana Fleischmannová
- Reader: PhDr. Hana Jůzlová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERVENKOVÁ, Soňa. \textit{Žák s vývojovou dysfázií na I. stupni v běžné základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/l0w6vo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Special education / Special education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová