Ing. Veronika Nosková

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
Práce analyzuje právní stránku v reklamě. Vymezuje pojem reklamy, dotýká se historie a vzniku. Předmětem pozornosti je právo veřejné, soukromé, etická samoregulace. Provede nás orgány regulace, zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání, nekalosoutěžním jednáním a v poslední části práce se dostaneme mezi děti a mladistvé, které reklama ovlivňuje také, a to v dost velké míře. Cílem, jak je již uvedeno …more
Abstract:
This paper introduces the legal aspects of advertising. It defines the concept of advertising, with touches of history and creation. The object of attention is the law of public, private, ethical self-regulation. Examine our regulators, the Act on Broadcasting, unfair competition and the last part we get among children and adolescents that advertising influences as well, and in quite a large extent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Kadlecová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní