Using music as a teaching tool in English language classes – Barbora HYCHTOVÁ
Barbora HYCHTOVÁ
Master's thesis
Using music as a teaching tool in English language classes
Using music as a teaching tool in English language classes
Abstract:
This work deals with the idea of incorporating music into the English learning process, more precisely connection of English pop/rock songs with teaching and learning certain grammatical points. There are two main objectives of this thesis. First, it is to create a sufficiently extensive list of pop/rock songs that can be easily used in English classes concentrating on different grammatical features …moreAbstract:
Tato práce se zabývá myšlenkou začlenění hudby do anglického učebního procesu, přesněji spojením anglických pop-rockových písní s vyučováním a osvojením si určitých gramatických pojmů. Tato diplomová práce má dva základní cíle - prvním je vytvořit dostatečně obsáhlý seznam pop-rockových písní, které lze jednoduše použít v hodinách angličtiny, kde se probírají různé gramatické pojmy, a druhým je zjistit …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012
Accessible from:: 29. 6. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2012
- Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HYCHTOVÁ, Barbora. Using music as a teaching tool in English language classes. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.6.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 6. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / RJ-AJ
Theses on a related topic
-
Pop- und Rockmusik im DaF-Unterricht. Zu ihrem Lernpotential und den Einsatzmöglichkeiten im Kontext tschechischer weiterführender Schulen
Alena Hubíková -
Hudba ve výuce předmětu volitelný ruský jazyk ve 4. ročníku na Gymnáziu F. M. Pelcla v Rychnově nad Kněžnou
Natálie Faltová -
Hudba pro klavír ve výuce v ZUŠ v severočeských Chabařovicích ve druhém desetiletí 21. století.
Zdeněk VYČÍTAL -
Česká programní hudba 19. století ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol
Alena Sýkorová -
Písně a hudba ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ
Sabina SALAJKOVÁ -
Využití hudby ve výuce ruštiny a její vliv na výslovnost
Pavla Michalovichová -
Hudba ve výuce anglického jazyka
Andrea Kotvanová -
Klasická hudba dvacátého století ve středoškolské výuce
Adam Havelka