Barbora HYCHTOVÁ

Master's thesis

Using music as a teaching tool in English language classes

Using music as a teaching tool in English language classes
Abstract:
This work deals with the idea of incorporating music into the English learning process, more precisely connection of English pop/rock songs with teaching and learning certain grammatical points. There are two main objectives of this thesis. First, it is to create a sufficiently extensive list of pop/rock songs that can be easily used in English classes concentrating on different grammatical features …more
Abstract:
Tato práce se zabývá myšlenkou začlenění hudby do anglického učebního procesu, přesněji spojením anglických pop-rockových písní s vyučováním a osvojením si určitých gramatických pojmů. Tato diplomová práce má dva základní cíle - prvním je vytvořit dostatečně obsáhlý seznam pop-rockových písní, které lze jednoduše použít v hodinách angličtiny, kde se probírají různé gramatické pojmy, a druhým je zjistit …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012
Accessible from:: 29. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2012
  • Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HYCHTOVÁ, Barbora. Using music as a teaching tool in English language classes. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.6.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 6. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická