Silvie Ondrušková

Master's thesis

Spolupráce firem v ČR s univerzitami jako součást HR marketingu

Cooperation with universities as part of HR marketing
Abstract:
Tato práce se zabývá personálním marketingem se zaměřením na jeho externí část, která je chápána jako způsob získávání zaměstnanců v požadované kvantitě a kvalitě. V teoretické části bude definován pojem HR marketing, bude popsána podstata marketingového přístupu k lidským zdrojům a nástroje, které využívá ve srovnání s klasickým marketingem. Také bude objasněna role personálního útvaru společností …more
Abstract:
Subject of the thesis is HR marketing with focus on its external part, which is seen as a way to recruit employees in the required quantity and quality. In the theoretical part the term HR marketing will be defined, the essence of the marketing approach to human resources will be described as well as the tools used in comparison with conventional marketing. Next, the role of the HR department in the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2014
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58363