Vliv brand image na rozhodnutí o nákupu oblečení – Ondřej Krnáč
Ondřej Krnáč
Bachelor's thesis
Vliv brand image na rozhodnutí o nákupu oblečení
Influence of brand image on purchase decision in the clothing sector
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou brand image v sektoru oblečení a jeho vlivu na koupi u koncového zákazníka v obchodě. Cílem práce je zjistit, co v očích zákazníků brand image nejvíce tvoří a jaký vliv má na rozhodnutí o nákupu. V teoretické části budou přiblíženy pojmy brand image, brand identity a brand personality, bude vytvořen seznam částí brand image a budou popsány různé metody jeho měření …moreAbstract:
This thesis is focused on brand image in the clothing sector and its influence on purchase decision. Goals of this thesis are to find out, what parts of brand image have the biggest influence on building it and how big of an influence they have on purchase decision. Brand image, personality and identity will be defined in the theoretical part of this thesis. There will be a list of parts of brand image …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86493
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Mikuláš Brukner
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86493
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Význam vybraných indikátorů v souboru informací důležitých pro rozhodnutí o nákupu obráběcích strojů
Lucie Povolná -
Využití vícekriteriálního hodnocení pro rozhodnutí o optimální variantě nákupu osobního automobilu nižší třídy
David VESELÝ -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova