Ondřej Krnáč

Bachelor's thesis

Vliv brand image na rozhodnutí o nákupu oblečení

Influence of brand image on purchase decision in the clothing sector
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou brand image v sektoru oblečení a jeho vlivu na koupi u koncového zákazníka v obchodě. Cílem práce je zjistit, co v očích zákazníků brand image nejvíce tvoří a jaký vliv má na rozhodnutí o nákupu. V teoretické části budou přiblíženy pojmy brand image, brand identity a brand personality, bude vytvořen seznam částí brand image a budou popsány různé metody jeho měření …more
Abstract:
This thesis is focused on brand image in the clothing sector and its influence on purchase decision. Goals of this thesis are to find out, what parts of brand image have the biggest influence on building it and how big of an influence they have on purchase decision. Brand image, personality and identity will be defined in the theoretical part of this thesis. There will be a list of parts of brand image …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Mikuláš Brukner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86493