Petr PAVLÍČEK
Bachelor's thesis
Implementace herních strategií
Game strategy implementation
Abstract:
Tato práce zkoumá možnosti herních strategií. Hledá cesty, jak naučit počítač hrát specifickou hru. Pro tento účel byla vybrána desková hra pro dva hráče Othello (také známá jako Reversi). Byl vytvořen programový systém v jazyku ObjectPascal, který používá algoritmus negamax s alfa-beta prořezáváním jako implementaci herní strategie. Tento program implementuje tři typy hráčů: lidský, počítačový a síťový …moreAbstract:
This work explores possibilities of the game strategies. It seeks for a way how to learn computers to play a specific game. For this purpose, the two players board game Othello was chosen (also known as Reversi). The software system was created in ObjectPascal language, which uses the negamax algorithm with alpha-beta pruning as the game strategy implementation. It implements three types of players …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2012
Accessible from:: 11. 5. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Prof. Ing. Václav Matoušek, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PAVLÍČEK, Petr. Implementace herních strategií. Plzeň, 2012. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 5. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných vědUniversity of West Bohemia
Faculty of Applied SciencesBachelor programme / field:
Computer Science andEngineering / Information Technologies
Theses on a related topic
-
Architektury síťové komunikace ve hrách pro více hráčů
Michael Pluskal -
Algoritmy pro implementaci počítačového protihráče
Jan Trávnička