Mgr. Monika Mikulášková

Bachelor's thesis

Marketing muzea zaměřený na seniorského návštěvníka

Senior-oriented marketing in museum
Abstract:
Práce se zabývá vztahem mezi muzei a seniory z pohledu marketingu, zejména marketingové komunikace, a formování produktu. Tento vztah je v této práci charakterizován demografickými a psychografickými faktory, marketingovými specifiky cílové skupiny, bariérami a produkty, které může muzeum vytvářet. V rámci demografických faktorů uvádí autorka mimo věku také životní úroveň, pohlaví, bydlení a jsem sem …more
Abstract:
This work deals with the relationship between museums and seniors from the point of view of marketing, especially marketing communication and product shaping. In this thesis the relationship is characterized by demographic and psychographic factors, marketing specifics of the target groups, barriers and products that the museum can create. The author mentions these demographic factors: age, living …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2014
  • Supervisor: PhDr. Jan Dolák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta