Ing. Kristýna Balatková

Bachelor's thesis

Typologie osobnosti spotřebitele a její význam pro segmentaci trhu

Typology of consusmer's personality and its significance for market segmentation
Abstract:
Tato práce se zabývá otázkou, nakolik ovlivňuje povaha a psychické vlastnosti člověka jeho spotřební chování. Neustále probíhají výzkumy lidské osobnosti a výstupy z těchto výzkumů se potom využívají v marketingu za účelem vytvoření efektivní reklamy. Práce popisuje, které faktory osobnosti jsou pro spotřební chování významné, resp. jaký mají vliv na spotřebitelovo chování a rozhodování při nákupu …more
Abstract:
This work deals with the issue relating to how much the human nature and psychological characteristics influence behaviour surrounding consumption. There are numerous ongoing research projects into human personality, and the outcomes of these studies are then used in marketing to create more effective advertisements. This study identifies personality traits that are important to consumer behaviour …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní