Dárky jako významná složka spotřeby – Bc. Kateřina Štěpánková
Bc. Kateřina Štěpánková
Master's thesis
Dárky jako významná složka spotřeby
Gifts as a significant components of consuption
Anotácia:
Práce pojednává o daru a snaží se o tomto fenoménu shromáždit a propojit informace z různých oborů. Téma samotné je zajímavé jen z toho hlediska, že je rozporuplné. Na jednu stranu se společnost bez daru neobejde, je totiž důležitou součástí vazeb ve společnosti. A jak se dozvíme v této práci, blízkých vazeb v poslední době ubývá, a to může být velkým problémem dnešní doby. Na druhou stranu se nynější …viacAbstract:
This thesis deals with the issue of gift-giving and endeavours to gather and link information pertaining to this phenomenon from different disciplines. The theme itself is interesting only in the sense that it is contradictory. On the one hand, society cannot function without gifts; it is an important part of relationships in society. And as we learn in this thesis, the number of close ties in recent …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x2std/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 1. 2016
- Vedúci: prof. RNDr. Hana Librová, CSc.
- Oponent: Mgr. Vojtěch Pelikán, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / odbor:
Environmental Humanities / Environmental Studies
Práce na příbuzné téma
-
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Adolescents’ and emerging adults’ attitudes towards people living with HIV and AIDS and their risk perception of HIV
Violeta Zefi -
COVID-19 and international trade: Issues and actions
Karina Ibarra De La Rosa -
Novináři a jejich vztah k místu, v němž pracují a o němž informují, a jeho role při tvorbě zpráv
Lada Součková -
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Petra Vybíralová