Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren – Petra Bočková
Petra Bočková
Master's thesis
Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren
Fair trade and Direct trade certification in marketing strategies of Czech coffee roasters and cafes
Abstract:
Tato diplomová se věnuje stavu na trhu výběrové kávy v České republice, přičemž se zaměřuje na postavení největších pražíren kávy a kaváren na tomto trhu a jejich marketingové strategie. Součástí práce je analýza těchto marketingových strategií se zaměřením na přístup těchto subjektů k Fair trade a Direct trade obchodním praktikám. Teoretická i praktická část práce přináší poznatky z českého trhu výběrové …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the state of specialty coffee market in the Czech Republic, while concentrating on the position of the biggest coffee roasters and cafes on this market and their marketing strategies. Analysis of these marketing strategies is part of this thesis, with focus on approach of these roasters to Fair trade and Direct trade. Theoretical as well as practical part of this thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69018
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2017
- Supervisor: Zuzana Kvítková
- Reader: Zdeňka Daňková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOČKOVÁ, Petra. \textit{Využití certifikace Fair trade a~Direct trade v~marketingové strategii českých pražíren kávy a~kaváren}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2016. Available from: https://theses.cz/id/l6n2fn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69018
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Podnikatelský záměr na založení kavárny s výběrovou kávou
Radek Skopal -
Produkce a kvalita výběrové kávy z Kolumbie
David Snášel -
Komparace direct trade a fair trade
Robin Rolenc -
Podnikatelský plán na založení pražírny kávy
Hana Bašová -
Typologie zákazníků pražírny kávy
Nikol Řehánková -
Zhodnocení brandingu pražírny kávy
Lucie BLÁHOVÁ -
Úskalí a pozitiva vlastní pražírny kávy
Oldřich Šplíchal -
Specifika vlastní pražírny kávy a její správná příprava v gastronomických zařízeních
Denisa Schimková