Mgr. Barbora Rampasová
Master's thesis
Obchod léčivy v Evropské unii
Trade in Pharmaceuticals in the European Union
Abstract:
Diplomová práce se zabývá některými aspekty obchodu s léčivy v rámci Evropské unie. Konkrétně se soustředí na registraci léčivých přípravků, jejich označování a příbalovou informaci, reklamu a systém patentové ochrany, jež je léčivům poskytována. Práce si klade za cíl komplexně popsat vybrané stránky obchodu s léčivy, vysvětlit důvody, jež vedly Evropskou unii ke snaze o harmonizaci v této oblasti …moreAbstract:
The thesis is concerned with some aspects of the pharmaceutical trade within the European Union. Specifically, it focuses on authorisation of medical products, their labelling and package leaflet as well as advertising and patent protection. The work aims to comprehensively describe selected aspects of pharmaceutical trade, to explain the reasons which led the European Union to the pursuit of harmonization …moreKeywords
léčivé přípravky humánní léčivé přípravky registrace léčiv farmakovigilance Evropská léková agentura reklama na humánní léčivé přípravky označování léčiv příbalová informace patentová ochrana léčiv TRIPS Evropská patentová úmluva medical products medical products for human use marketing authorisation pharmacovigilance European Medicines Agency advertising of medical products for human use labelling package leaflet patent protection of medicines European Patent Convention
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xuebw/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2014
- Supervisor: doc. JUDr. Filip Křepelka, Ph.D.
- Reader: JUDr. David Sehnálek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Vplyv reklamy na sociálnych sieťach na správanie zákazníka vo vybranej reštaurácii
Michaela ILKOVÁ -
Reklama v mediální výchově a její využití na ZŠ
Vendula PROCHÁZKOVÁ -
Zobrazení a využití ticha a hluku v reklamě na mobilní operátory
Michal Bořecký -
Využití influencerů pro reklamu na sociálních sítích
Shevchenko Shevchenko -
Využití influencerů pro reklamu na sociálních sítích
Spurná Spurná -
Využití influencerů pro reklamu na sociálních sítích
Poláková Poláková -
Regulace reklamy humánních léčivých přípravků v ČR a SR
Monika Poliaková -
Evropský patent
Milan Michl