Zhodnocení a optimalizace výkonnosti pay-per-click (PPC) inzerce – Bc. Martin Trojan
Bc. Martin Trojan
Master's thesis
Zhodnocení a optimalizace výkonnosti pay-per-click (PPC) inzerce
Evaluation and Optimization of pay-per-click (PPC) Campaign
Abstract:
Tématem diplomové práce je zhodnocení a optimalizace výkonnosti pay-per-click (PPC) inzerce. Teoretická část je zaměřena na specifika PPC reklamy, vyhodnocování přínosu i automatizaci. V praktické části jsou za pomocí sekundárních dat více než 30 společností provedeny analýzy různých nastavení v reklamních účtech. Vliv těchto nastavení je zkoumán v delším časovém horizontu a následně vyhodnocen. Mezi …moreAbstract:
The topic of the thesis is the evaluation and optimization of pay-per-click (PPC) advertising performance. The theoretical part focuses on the specifics of PPC advertising, data evaluation and automation. In the practical part, different settings in advertising accounts are analysed using secondary data of more than 30 companies. The impact of these settings is examined over a longer time horizon and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yrykc/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
- Reader: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TROJAN, Martin. \textit{Zhodnocení a optimalizace výkonnosti pay-per-click (PPC) inzerce}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/la24w6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Financování volebních kampaní politických stran ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
David ODSTRČIL -
Efektivita e-mail marketingové kampaně ve společnosti MAN Truck & Bus
Tomáš Martínek -
Optimalizace klíčových slov v rámci online marketingu vybrané firmy
Kristina Stamenkovicová -
Nastavování a optimalizace SEA reklamních kampaní
Jana Steinhauserová -
Optimalizace produktových inzerátů v placeném vyhledávání
Filip Svárovský -
Porovnání vyhledávacích PPC kampaní (Google Ads, Seznam Sklik) na reálném příkladě
Josef Beneš -
Online Marketing Focused on Google Adwords and Facebook - Eshop Yapko.cz Case Study
Duc Hoang Do -
Návrh a optimalizace PPC kampaní pro Exit Room Zlín v programech Sklik a Google Ads
Michal Kolesár