Čechovův Racek v Národním a Dejvickém divadle – Tomáš Loužný
Tomáš Loužný
Bakalářská práce
Čechovův Racek v Národním a Dejvickém divadle
Chekhov's Seagull in Dejvické and National Theatre
Anotace:
Tato bakalářská práce si klade za cíl popis a analýzu dvou divadelních inscenací hry Racek od Antona Pavloviče Čechova. Snaží se najít podobnosti a rozdíly v režijní koncepci Michala Vajdičky (Dejvické divadlo) a Michala Dočekala (Národní divadlo), a to zejména s důrazem na interpretaci vybraných postav. Během samotné analýzy vedle sebe klade rozdílná řešení konkrétních situací a dochází k dílčím …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is the description and analysis of two different performances of the play The Seagull by Anton Pavlovich Chekhov. It focuses on the similarities and differences in director's approach of Michal Vajdička (Dejvické divadlo) and Michal Dočekal (National Theatre of Prague) and it particularly accents interpretation of chosen characters from the play. As a part of analysis …víceKlíčová slova
Národní divadlo v PrazeKlíčová slova
Dejvické divadloKlíčová slova
divadelní inscenaceKlíčová slova
dramatická tvorbaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2015
- Vedoucí: Radmila HRDINOVÁ
- Oponent: Jaroslav ETLÍK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Teorie a kritika
Práce na příbuzné téma
-
Komparace obrazu socialistické, kapitalistické a feudální společnosti v divadelním umění na příkladu repertoáru činohry Národního, Zemského a Státního divadla v Brně v letech 1945-1950
Lucie Ježová -
T: Současné pojetí fotografie v divadelním plakátu Činohry Národního divadla v Praze
Petra Vlčková -
Aby chrám Thálie v tomto hlavním městě provincie nezpustl. Opavské Městské divadlo v 19. století v kontextu divadelního provozu rakouské monarchie
Klára Škrobánková -
Práce divadelního fotografa v divadle Reduta (Národní divadlo Brno)
Barbora Bachanová -
Scénografie Františka Muziky v inscenacích, které režíroval Jindřich Honzl v Brně v letech 1929 - 1931
Veronika Smetanová -
Zemské divadlo v Brně v letech 1931 - 1941 a jeho ředitel Václav Jiřikovský
Lucie Hřebíčková -
Dramaturgie zpěvohry Státního divadla v Brně v 70. letech 20. století
Petra Kostelecká -
Racek Otomara Krejči v Národním divadle (1960) a v Divadle za branou (1972)
Tereza Stejskalová