Kateřina Svobodová
Bachelor's thesis
Salazarův režim Estado Novo v Portugalsku
Salazar's Regime Estado Novo in Portugal
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o ministerském předsedovi Portugalska Antóniovi de Oliveiru Salazarovi a jeho politice Nový stát (port. Estado Novo). V úvodu práce jsou objasněny vybrané koncepty demokratických a nedemokratických režimů. Část práce se pak věnuje životu tohoto portugalského politika a shrnutí důležitých historických událostí v Portugalsku, které jsou klíčové k pochopení politiky Estado …moreAbstract:
This Bachelor thesis disserts about a prime minister of Portugal António de Oliveira Salazar and his statesmanship of the Estado Novo. The beginning of the thesis expands chosen conceptions of democratic and undemocratic regimes. A part of the work follows the life of this Portuguese statesman and the summary of important historical events in Portugal which are fundamental for understanding the policy …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Martin Brabec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODOVÁ, Kateřina. \textit{Salazarův režim Estado Novo v Portugalsku}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/lb4urc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Svobodová, Kateřina. Salazarův režim Estado Novo v Portugalsku. Liberec, 2017. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / CJ-HU