Problematika autoadaptace v dílech Marguerite Durasové La musica, Milenec, Anglická milenka – Karolína Bathory
Karolína Bathory
Master's thesis
Problematika autoadaptace v dílech Marguerite Durasové La musica, Milenec, Anglická milenka
Theory of autoadaptation in Marguerite Duras´s works La Musica, L'Amant, L'Amante Anglaise
Anotácia:
Hlavním tématem této diplomové práce je autoadaptace, specifický typ adaptace, při kterém je autor původního a nově vzniklého díla totožný. Ve své praktické části se diplomová práce zabývá teorií autoadaptace na analýze textů francouzské spisovatelky Marguerite Durasové, pro niž bylo přepisování integrální součástí tvorby. Práce se soustředí na motivickou, ale také strukturální komparaci divadelních …viacAbstract:
This diploma thesis is devoted to the autoadaptation, that is specific type of adaptation, where the original and present work share the same author. In the practical part of the thesis, the theory of autoadaptation is studied by the analysis of Marguerite Duras's writings, for who the autoadaptation was the essential part of her work. We focus on the thematical as well as structural comparation of …viacKľúčové slová
divadelní adaptaceKľúčové slová
dramatizaceKľúčové slová
srovnávací metodyKľúčové slová
divadelní inscenace
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 8. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13395
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 9. 2018
- Vedúci: Daniela JOBERTOVÁ
- Oponent: Pavel JANOUŠEK
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BATHORY, Karolína. \textit{Problematika autoadaptace v dílech Marguerite Durasové La musica, Milenec, Anglická milenka}. Online. Diplomová práca. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/lcegtm/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 8. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / odbor:
Dramatická umění / Teorie a kritika
Práce na příbuzné téma
-
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
ZROZENÍ INSCENACE Z DUCHA HUDBY, hudební dramaturgie inscenace jako základ režijní interpretace
Hana Kovaříková -
Profesionální inscenace jako východisko pro divadelní výchovu a vzdělávání na příkladu inscenace Maryša Divadla Petra Bezruče
Marie Klemensová -
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Využití různých druhů elektrických světelných zdrojů k nasvěcování divadelní inscenace
Jan Bečka -
Tvorba divadelní inscenace ve školním kolektivu s důrazem na alternativní metody vzniku jevištního tvaru
Tereza Krejčová -
Režie divadelní inscenace Cyrano z Bergeracu ve volné adaptaci Martina Crimpa
Petr Smyczek -
Divadelní inscenace „Králova řeč“ v podání činoherního souboru Národního divadla Brno
Marie Koubová