Mgr. Šárka Michalíková

Master's thesis

Komunikační strategie veřejných galerií výtvarného umění v České republice

Communication Strategies of Public Art Galleries in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikačními strategiemi veřejných galerií výtvarného umění v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů galerie a muzeum umění, typologii galerií, jejich financování a poslání. Nastiňuje roli arts managementu a arts marketingu a kriticky se zabývá marketingovým přístupem veřejných galerií s ohledem na jejich zaměření a poslání. Praktická část práce věnuje …more
Abstract:
The diploma thesis deals with communication strategies of public art galleries in the Czech Republic. The focus of the theoretical part is on the definition of the terms gallery and art museum, typology of galleries, their financing and mission. It outlines the role of arts management and arts marketing and critically deals with the marketing approach of public galleries with respect to their focus …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Vít Jakubíček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Michalíková, Šárka. Komunikační strategie veřejných galerií výtvarného umění v České republice. Zlín, 2022. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe