Mgr. Barbora Lidmilová
Master's thesis
Historie jedné třídy
The History of one Class
Anotácia:
Tato diplomová práce je koncipována jako analytická studie ze života jedné třídy větší plně organizované sídlištní školy v Brně v průběhu prvních pěti let povinné školní docházky (1. stupeň ZŠ). Cílem bylo zmapovat především osobnostní, sociální, hodnotový a kognitivní vývoj dětí a celé třídy s využitím diagnostických nástrojů, které jsem v průběhu vlastního studia a pětiletého soužití s třídou měla …viacAbstract:
This thesis is conceived as an analytical study of the life of one class in a fully organized housing estate school in Brno during the first five years of compulsory education (lower primary school). The aim was primarily to map personal, social, cognitive development and development of values of children and the whole class, using the diagnostic tools that I had available in the course of the five …viacKľúčové slová
Školní třída třídní učitel klima třídy osobnostní sociální a mravní/hodnotový vývoj žáků kognitivní schopnosti sociometrie osobnost učitele pojetí výuky učitele výukové metody strategie řízení třídy School class classroom teacher class environment personal social and moral/value development of students cognitive abilities sociometry teacher's personality conception of teacher's educative methods methods of teaching class management strategies
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sapwp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 2. 2015
- Vedúci: PhDr. Hana Filová, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Involvement of students in extracurricular activities - student organizations at the University of West Bohemia in Pilsen and their contribution to the personal development of students
Sára CHARVÁTOVÁ -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The Development and Application of Observation Scale Based on Discipline Core Competencies in Pre-Service Teacher Students Simulation Teaching: Taking Chemistry as an Example
Xiao YU -
Hodnotová orientace a životní spokojenost mladistvých
Ivana KLUDÁKOVÁ -
Management třídy v 5. ročníku základní školy
Kristýna SUCHÁNKOVÁ -
Strategie řízení školní třídy studenty učitelství v rámci učitelské praxe
Barbora Perná -
Efektivní strategie při řízení údržby pro zvýšení produkce
Marek Staško