Společenská odpovědnost jako motiv spotřebního chování zákazníků – Bc. Jitka Dihelová, DiS.
Bc. Jitka Dihelová, DiS.
Master's thesis
Společenská odpovědnost jako motiv spotřebního chování zákazníků
Social responsibility as a motive for consumer behaviour of customers
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá tematikou společenské odpovědnosti jako motivu spotřebního chování. V teoretické části je podrobněji uveden koncept společenské odpovědnosti jako součást koncepce trvale udržitelného rozvoje, který stojí na třech vzájemně propojených pilířích a to ekonomickém, sociálním a environmentálním. Detailněji jsou rozebráni stakeholders a některé standardy upravující hodnocení …viacAbstract:
This diploma thesis deals with social responsibility as a motive for consumer behaviour. The theoretical part deals in more details with the concept of social responsibility as a part of the conception of sustainable development based on three pillars mutually connected – economic, social and environmental. Stakeholders and some standards regulating CSR assessment are analysed in more details. The …viacKľúčové slová
společenská odpovědnost CSR sociální pilíř ekonomický pilíř environmentální pilíř trvale udržitelný rozvoj stakeholders spotřební chování zákazníků nástroje komunikace CSR social responsibility social pillar economic pillar environmental pillar sustainable development consumer behaviour of customers CSR communication tools IKEA
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/gjzz2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2014
- Vedúci: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Oponent: Ing. Eva Cipovová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
Consumer behaviour as a reflection of level of financial intelligence
Margarita Zhunussova -
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
Consumer behaviour as a reflection of financial intelligence
Dmitry Baranov