Simona Kalová

Bachelor's thesis

Product placement ve filmu - James Bond

Product placement in movies - James Bond
Abstract:
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Práce product placement definuje, ve stručnosti se věnuje jeho historickému vývoji a vysvětluje některé jeho formy. Primárně se zaměřuje na jeho výskyt ve filmu, především v sérii filmů o britském tajném agentovi Jamesi Bondovi. Ve výzkumné části se pak věnuje především pohledu samotných spotřebitelů na …more
Abstract:
Product placement as a means of marketing communication is getting very important. The thesis defines product placement, deals with its history and explains some of its forms. It focuses mainly on its occurrance in movies, especially in the series concerning British secret agent James Bond. The research part focuses on the consumer`s opinion on product placement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2009
  • Supervisor: Ondřej Pešek
  • Reader: Jan Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14096

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management

Theses on a related topic