Bc. Magdaléna Ševčíková

Master's thesis

Vytváření značky umělce: Brandbuilding česko-slovenských vizuálních umělců a reflexe vlastní značky

Building an Artist's Brand: Brandbuilding of the Czecho-Slovak Visual Artists and Their Reflection on Their Own Brands
Abstract:
Tato diplomová práce rozvíjí teorii brandu a jeho utváření (brandingu) a následně ji aplikuje na trh s uměním, jeho jednotlivé subjekty a na značku umělce. Zkoumá v rámci rozhovorů a dotazníkových šetření pojetí značky ze strany umělců. Nabízí případovou studii aplikující nástroje brandingu na osobu Andreje Dúbravského.
Abstract:
This diploma thesis deals with brand and branding theory when applied to the area of art market, its subjects and to artists’ brands. It is focused on artists’ approach to brands which is investigated by a questionnaire and interviews. The thesis also offers a case study of Andrej Dúbravský’s branding tools.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta