Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes – Bc. Kateřina Joklová
Bc. Kateřina Joklová
Master's thesis
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou „Task-Based Learning“ a možnostmi, jestli a jak může být tento přístup využit k možnému motivování studentů ve výuce cizího jazyka. Důvod, proč se orientuje právě na tuto věkovou skupinu je zřejmý: často představují výzvu pro učitele co do motivace a přístupu k učení. Pro naplnění cíle práce byla vytvořena ukázková sada TBL hodin. Hodiny byly dále odučeny …moreAbstract:
This Master’s Diploma thesis intends to explore the Task Based Learning approach and the possibilities this teaching method bears in terms of enhancing students’ motivation in the second language learning. The reason why it focuses on teenagers is simple: They frequently represent a challenging target group with regards to their aspirations and attitude towards learning in general. A demonstrational …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p1sqt/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Ing. Katarína Lexová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Problémy studentů druhého stupně základní škol při poslechových cvičeních z učebnicí anglického jazyka
Anna TŘETINOVÁ -
Doprovodný edukační program Mendelova muzea v Brně pro studenty druhého stupně základních škol a ročníky nižších gymnázií
Darina Hlinková -
Podvádění u žáků druhého stupně základní školy a studentů nižšího stupně víceletých gymnázií
Vendula PÍRKOVÁ -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
The Effects of Task-Based Language Teaching on L2 Oral Pragmatic Competence of Czech Learners of Chinese in Czech Tertiary Education Context
Liang-Ting JUAN