Bc. Michal Vinkler

Master's thesis

Využití pohybového snímače Kinect ve virtuální realitě

Usage of Kinect Motion Sensor in Virtual Reality
Abstract:
Pohybový senzor Microsoft Kinect pro Xbox 360 je zcela novým prvkem na poli přirozené interakce člověka s počítačem. Za pomoci různých typů senzorů dokáže zaznamenávat obraz, zvuk a vzdálenost jednotlivých objektů ve scéně a na základě těchto informací je schopen detekovat pohyby, identifikovat postavy a jejich obličeje, rozpoznat hlasové příkazy a gesta. Hlavním účelem této práce je prakticky ověřit …more
Abstract:
The Microsoft Kinect motion sensor represents a completely new approach in the field of human-computer natural interaction. Using various sensors it records image, sound and computes distance for every object in the scene. Based on the processed data, Kinect detects movements, identifies faces and recognizes speech and gestures of users, allowing them to play games using only their own bodies as controls …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky