Bc. Alena Samková
Master's thesis
Marketing cílený na děti
Marketing targeted to children
Abstract:
Téma mé diplomové práce bylo „Marketing cílený na děti“ a mým cílem bylo zjistit, jaké marketingové procesy používá mnou vybraná instituce IKEA, a jakými komunikačními prostředky a aktivitami disponuje k oslovení stálých a budoucích zákazníků, převážně dětí. Hlavním úkolem bylo zjistit, zda jsou používané marketingové postupy účinné, zda je využívá k pochopení a komunikování se spotřebiteli.Abstract:
The topic of my thesis was „Marketing targeted at children" and my aim was to find out what process IKEA is using, and what means of communication and activities to address the current and future customers, mostly children. The main task was to determine whether their marketing procedures are effective, and whether they are used to understand and communicate with consumers.Keywords
Děti z psychologického hlediska Děti a nákupy Marketing cílený na děti Marketingový mix Nákupní chování Reklama Rozhodovací procesy. Advertising Decision-making processes Children from a psychological perspective Children and shopping Marketing targets at children Marketing mix Purchase behaviour.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fdbpc/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Martina Sedláková
- Reader: Ing. Jindřich Říha
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Continuity in teaching English to children from an English kindergarten transitioning into a primary school
Kristina Psotová -
Strategie přístupu k problémovému zákazníkovi z psychologického hlediska na základě typologie problémových zákazníků
Barbora Ančincová -
K některým problémům smrti a sebevraždy z filozofického a psychologického hlediska
Alice TIEFENBACHOVÁ -
Průběh a účinnost reklamní kampaně z psychologického hlediska
Filip Červinka -
Průběh a účinnost destinačního marketingu z psychologického hlediska
Pavel Koloc -
Průběh a účinnost reklamní kampaně z psychologického hlediska
Veronika Kadečková -
Průběh a účinnost reklamní kampaně z psychologického hlediska
Renata Chaloupská -
Průběh a účinnost reklamní kampaně z psychologického hlediska
Kateřina Šauerová