Mgr. Magdalena Maňáková, Ph.D.

Doctoral thesis

Role školy a pedagogů v transmisi lidové kultury na Horňácku

The Role of School and Teachers in the Transmission of Folk Culture in the Horňácko Region
Abstract:
Kontakt s kulturou má významný podíl na utváření identity dítěte, tedy vědomí o tom, kdo jsem a kam patřím. Nezastává-li úlohu předávání prvků tradiční lidové kultury rodina, tak je na místě, aby jej doplnila škola. Výzkum ukázal, jak významná je role osobnosti učitele. On je tím, kdo prostřednictvím vlastních životních postojů, hodnotových norem a vzorců chování, ale i přístupem k folkloru ovlivňuje …more
Abstract:
Contact with culture plays a significant role in the formation of the identity of a child, i.e. the awareness of who they are and where they belong. If the family does not play any role in transmitting the elements of traditional folk culture, this role should be adopted by school. Research has shown how important the role of a teacher is. Through their own attitudes to life, value-related standards …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 1. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: prof. PhDr. Martina Pavlicová, CSc.
  • Reader: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D., PhDr. Jana Pospíšilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta