Mgr. Magdalena Maňáková, Ph.D.

Disertační práce

Role školy a pedagogů v transmisi lidové kultury na Horňácku

The Role of School and Teachers in the Transmission of Folk Culture in the Horňácko Region
Anotace:
Kontakt s kulturou má významný podíl na utváření identity dítěte, tedy vědomí o tom, kdo jsem a kam patřím. Nezastává-li úlohu předávání prvků tradiční lidové kultury rodina, tak je na místě, aby jej doplnila škola. Výzkum ukázal, jak významná je role osobnosti učitele. On je tím, kdo prostřednictvím vlastních životních postojů, hodnotových norem a vzorců chování, ale i přístupem k folkloru ovlivňuje …více
Abstract:
Contact with culture plays a significant role in the formation of the identity of a child, i.e. the awareness of who they are and where they belong. If the family does not play any role in transmitting the elements of traditional folk culture, this role should be adopted by school. Research has shown how important the role of a teacher is. Through their own attitudes to life, value-related standards …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 1. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 16. 6. 2022
  • Vedoucí: prof. PhDr. Martina Pavlicová, CSc.
  • Oponent: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D., PhDr. Jana Pospíšilová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta