Tomáš Pintér
Bachelor's thesis
Segmentácia klientov banky
Bank client segmentation
Abstract:
The object processing the thesis is segmentation of bank customers. The first chapter focuses on the theoretical delimination of the problem in terms of the valid Act on Banks. Attention is given to segmentation criteria and to the characteristics of individual segments. It is enriched with practical part, which analyses profiles of the chosen bank, pays attention to characteristics of its segments …moreAbstract:
Predmetom spracovania bakalárskej práce je segmentácia klientov banky. Prvá kapitola je zameraná na teoretické vymedzenie problematiky v zmysle platného zákona o bankách. Pozornosť je venovaná segmentačným kritériám a charakteristike jednotlivých segmentov. Je obohatená praktickou časťou, ktorá analyzuje profil vybranej banky, venuje pozornosť charakteristike jej segmentov. Porovnáva subsegmenty a …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2014
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/lz7ht/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Lenka Ostrožlíková
- Reader: Ing. Peter Trúchly
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PINTÉR, Tomáš. \textit{Segmentácia klientov banky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s., Banking Institute/College of Banking SK. 2014. Available from: https://theses.cz/id/lox2ib/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, Bankovní institut vysoká škola SKBanking Institute/College of Banking
Banking Institute/College of Banking SKBachelor programme / field:
Banking / Banking Management
Theses on a related topic
-
Marketingový mix vybrané destinace
Adriana Jirkovská -
Personálny marketingový mix
Karin Mancovičová -
Vliv reklamy Komerční banky, a.s. na klienty segmentu malé a střední podniky
Lenka Bujáčková -
Identifikace ekonomicky výhodných segmentů v CRM databázi
Hana Purkertová -
Zavádzanie SEPA – dopady na komerčné banky a klientov
Michal Gabáni -
Úverové produkty pre podnikateľov DEXIA banky
Renáta Mičková -
Vyhodnotenie spokojnosti vybraného segmentu klientov s produktmi a službami banky
Jozef Onderčo -
Empatia a získavanie klientov banky
Lucia Suchanová