Dobývání znalostí z databází na datech z trhu ojetých a skladových automobilů značky BMW – Ivan Shmuliak
Ivan Shmuliak
Bakalářská práce
Dobývání znalostí z databází na datech z trhu ojetých a skladových automobilů značky BMW
Knowledge Discovery in Databases on Data from the Market of Used and Stock BMW Vehicles
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá aplikací metodiky CRISP-DM na data z českého trhu ojetých a skladových vozidel značky BMW s cílem identifikovat faktory ovlivňující cenotvorbu. Data byla získána pomocí nástroje Scrapy z portálu TipCars a následně podrobena procesu čištění, transformace a analýzy. Explorační analýza přinesla přehled o nabízených modelech, technických vlastnostech vozidel a jejich geografickém …víceAbstract:
The bachelor's thesis deals with the application of the CRISP-DM methodology to data from the Czech market of used and stock BMW vehicles, with the aim of identifying factors influencing pricing. The data were obtained using the Scrapy tool from the TipCars portal and subsequently subjected to a process of cleaning, transformation, and analysis. Exploratory analysis provided an overview of the offered …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2025
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/96929
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2025
- Vedoucí: David Chudán
- Oponent: Petr Berka
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/96929
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
Aplikovaná informatika
Práce na příbuzné téma
-
Datová analýza českého realitního trhu
Viktor Sívek -
Prostorová analýza a mapování kontaminace půd v okolí Chlumce nad Cidlinou rizikovými prvky
Kateřina DĚDIČOVÁ -
Analýza realitního trhu USA
Herman Sachek -
Analýza popularity YouTube videí v závislosti na frekvenci jejich publikování
Petr Šot -
Data Analysis of Throw-ins in Czech Football League
David Rozlivek -
Exploratory Analysis of Big Data in "jmenomesto"
Václav Trampeška -
Evaluation of text clustering comprehensibility
Jiří Žárský