Jana Hrušková

Bachelor's thesis

Brand management z pohledu neuromarketingu

Brand Management from the Perspective of Neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením efektivity grafických prvků na vybraných vizuálech nealkoholických limonád pomocí neuromarketingové metody eye-tracking, přičemž řeší vliv neuromarketingu na brand management a následné rozhodnutí zákazníka o koupi. Hlavním cílem práce je pomocí neuromarketingového průzkumu provést komparaci působení vybraných značek na cílovou skupinu. Teoretická část se věnuje …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the evaluation of the effectiveness of graphic elements on selected visuals of soft drinks using neuromarketing method eye-tracking, while addressing the impact of neuromarketing on brand management and subsequent customer purchase decision. The main objective of the thesis is to use neuromarketing research to compare the effect of selected brands on the target group …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Petr Kopáček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní