Vliv reklamy na spotřebitelské chování. – Bc. Michaela Pafčugová
Bc. Michaela Pafčugová
Master's thesis
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Effect of Advertisement on Consumer Behavior.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu reklamy na spotřebitelské chování. V současné době mají lidé přístup k nekonečné nabídce reklam. Vliv reklamy a její efektivnost je otázka, na kterou se snaží najít odpověď většina marketérů. Primárním cílem reklamy je obvykle ovlivnit nákupní chování spotřebitele. Cílem práce bylo zjistit vliv jednotlivých typů reklam na spotřebitelské chování a na základě zjištěných …moreAbstract:
The topic of my dissertation is the impact of advertising on behavior of consumers. These days, everybody has access to a limitless variety of advertisements. Effectiveness of advertising and its impact on consumer’s behavior is a question that most marketers are concerned with. Typically, the primary goal of advertising campaigns is to have an impact on consumer's purchasing behavior. The aim of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 11. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/aa5fk/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Master programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
The use of artificial intelligence methods for time series prediction
Ankit Tripathi -
Analýza chování konverzační textové umělé inteligence zaměřená na nežádoucí chování
Alena Jansová -
Umělá inteligence pro OpenTTD s prvky emotivního chování
Michal Zopp -
Umělá inteligence pro hru Bomberman
Karolína Mikulová -
Digitalizace života a umělá inteligence – pokrok nebo apokalypsa?
Kryštof Rožek -
Umělá inteligence v počítačových hrách
Jan Wlosok -
Změny spotřebního chování turistů v důsledku rozvoje umělé inteligence
Jan Švec -
The Impact of Offline and Online Advertising on Consumer Purchase Behavior
Oleg Lykhnenko