Bc. Michaela Pafčugová

Master's thesis

Vliv reklamy na spotřebitelské chování.

Effect of Advertisement on Consumer Behavior.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu reklamy na spotřebitelské chování. V současné době mají lidé přístup k nekonečné nabídce reklam. Vliv reklamy a její efektivnost je otázka, na kterou se snaží najít odpověď většina marketérů. Primárním cílem reklamy je obvykle ovlivnit nákupní chování spotřebitele. Cílem práce bylo zjistit vliv jednotlivých typů reklam na spotřebitelské chování a na základě zjištěných …more
Abstract:
The topic of my dissertation is the impact of advertising on behavior of consumers. These days, everybody has access to a limitless variety of advertisements. Effectiveness of advertising and its impact on consumer’s behavior is a question that most marketers are concerned with. Typically, the primary goal of advertising campaigns is to have an impact on consumer's purchasing behavior. The aim of this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 11. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Master programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality and Spa Management