Receptivní výchova jako problém současné hudební výchovy – Bc. Petra Borovičková
Bc. Petra Borovičková
Diplomová práce
Receptivní výchova jako problém současné hudební výchovy
Receptive Education as a Problem of contemporary Music Education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá receptivní výchovou jako problémem současné hudební výchovy. Teoretická část práce objasňuje komplex jevů souvisejících s problematikou receptivní výchovy jako důležité součásti všeobecné hudební výchovy. Těžištěm práce je vlastní empirický výzkum, který zkoumá hudební preference a míru orientace v hudebních stylech u středoškolské mládeže. Východiskem práce byl „Výzkum hudebních …víceAbstract:
The thesis deals with receptive education as a problem of contemporary music education. The theoretical part explains the complex phenomena associated with problems of receptive education as an important part of general music education. The focus of the work is its own empirical research that explores the high school student‘s musical preferences and degree of their orientation in musical styles. Starting …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hj78q/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství základů společenských věd pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Současné evropské trendy hudební výchovy a možnosti jejich aplikace na školskou výchovu v České republice
Šárka Dostálová -
Schulwerk Carla Orffa. Možnosti Schulwerku plnit požadavky RVPG v rámci hudební výchovy na vyšších a čtyřletých všeobecných gymnáziích v České republice
Eva Libichová -
Problematika receptivní hudební výchovy na 1. stupni ZŠ se zaměřením na významové charakteristiky v hudbě
Anežka Indráková -
Poslech vážné hudby v hudební výchově a jeho pozitivní vliv na žáky základních škol
Vilma Křiváková -
Artificiální hudba v úpravě moderní populární hudby a názory na její využití při výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Zuzana Mašková -
Hudba 20. století v kontextu matematiky a logiky
Zuzana Homolová -
Marketingová komunikace festivalů artificiální hudby: Mezinárodní Hudební Festival Český Krumlov
Barbora Toiflová -
Artificiální hudba 20. století v současné praxi hudební výchovy. Sonda do aktuální situace na vybraných ostravských středních školách
Martina ŠAMAJOVÁ