Miloš Lokajíček
Bachelor's thesis
Cloud computing v oblasti CRM
Cloud Computing in the area of CRM
Abstract:
Práce se zaměřuje především na analýzu toho, jaké všechny výhody a nevýhody poskytuje cloud computing jako takový a jaké má výhody či nevýhody v oblasti CRM systémů, tedy provozování služeb typu Software as a Service (SaaS). Hlavními cíli této práce jsou definice potřebných pojmů a poskytnutí informací nutných pro uvedení do problematiky, přehled souvisejícího historického vývoje až po současnost. …moreAbstract:
Bachelor thesis Cloud Computing in the Area of CRM systems focuses on the analysis of advantages and disadvantages of Cloud Computing services, and on the analysis of advantages and disadvantages of Cloud CRM systems, which are provided as Software as a Service (SaaS). The goal of this thesis is to provide information needed to understand this issue, and to provide historical outline of the development …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 1. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/67389
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2013
- Supervisor: Martin Žamberský
- Reader: Jan Svěcený
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/67389
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
CRM jako prvek optimalizace obchodních a marketingových aktivit
Jan VANĚČEK -
Customer Relationship as a Key for Modern Marketing Companies
Knoel Sotomayor -
Customer relationship as a key for modern marketing companies
Diana Khakimova -
Mobile Marketing as a strategy in CRM
Peter Goossens -
Communication As a load Bearing Element of the Marketing Communication
Svetlana Senko -
Cloud computing as a service for small and medium organizations.
Sakibul Alom Tanim -
CRM jako softwarová služba v cloudu
Jaroslav Dufek