Olivie Valentová

Bachelor's thesis

Klamavá reklama v televizní reklamě

Misleading advertising in television commercials
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Klamavá reklama v televizní reklamě. Práce vysvětluje základní a důležité pojmy a definice k reklamě jako takové. Zmiňuje dějiny reklamy, její rozdělení podle médií a v neposlední řadě právní aspekty, které jsou právě k tomuto tématu velmi důležité. Dále se již věnuje klamavé reklamě a dalším tématům, které s ní úzce souvisejí. Uvádí konkrétní příklad klamavé reklamy …more
Abstract:
The topic of the presented bachelor thesis is a misleading commercial advertisement on television. The thesis, at first, introduces basic notions and definitions. Consequently, it provides background in history of advertising, division of advertising based on affiliation with various types of media, and legal aspects relevant to the present concern. Two core elements of the thesis are the analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Eva Klánová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry

Theses on a related topic