Olivie Valentová
Bachelor's thesis
Klamavá reklama v televizní reklamě
Misleading advertising in television commercials
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Klamavá reklama v televizní reklamě. Práce vysvětluje základní a důležité pojmy a definice k reklamě jako takové. Zmiňuje dějiny reklamy, její rozdělení podle médií a v neposlední řadě právní aspekty, které jsou právě k tomuto tématu velmi důležité. Dále se již věnuje klamavé reklamě a dalším tématům, které s ní úzce souvisejí. Uvádí konkrétní příklad klamavé reklamy …moreAbstract:
The topic of the presented bachelor thesis is a misleading commercial advertisement on television. The thesis, at first, introduces basic notions and definitions. Consequently, it provides background in history of advertising, division of advertising based on affiliation with various types of media, and legal aspects relevant to the present concern. Two core elements of the thesis are the analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12734/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Ing. Eva Klánová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry
Theses on a related topic
-
Klamavá reklama v současné rozhodovací praxi
Viktor Šelle -
Televizní reklama v judikatuře
Lenka Hrušková -
Řízení ve věcech mladistvých (srovnání kontinentálního a common law systému)
Ina Otrubčiaková