Štěpán Pleyer
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand image on purchase behavior
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá rozhodovacím procesem zákazníka a vlivem značky na něj. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele. Daná problematika je řešena ve vazbě na konkrétní zákaznický segment oděvního průmyslu. Součástí práce je identifikovat umístění značky Zara vzhledem ke konkurenci, určit marketingové aktivity využívané při budování pozice značky na trhu a zformulovat …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the decision-making process of the customer and the influence of the brand on him.The aim of the thesis is to assess the influence of the brand on the consumer's purchasing behaviour. The issue is solved in relation to a specific customer segment. Part of the thesis is the identification of the brand Zara’s position in relation to the competition, the determination of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLEYER, Štěpán. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/lzdj7s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Pilsner Urquell Strategic Management and Brand Building
Tereza Nováková -
Vybudování a strategické řízení značky
Částka Částka -
Strategické řízení značky Asics
Anita Žáková -
Strategické řízení značky
Polina Voitenko -
Strategické budování a řízení značky
Tereza Stuchlíková -
Strategické řízení regionální značky – region Beskydy
Eliška Křivancová -
Budování a strategické řízení značky Gamebrand
Jakub Roh -
Strategické řízení regionální značky
Adéla Karmazínová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights