Kamila SOLNÁ

Bachelor's thesis

Dyskalkulie na ZŠ

Dyscalculia on primary schools
Abstract:
Existuje mnoho obtíží v matematice. Jednou z nich je specifická porucha matematických schopností neboli dyskalkulie. Dyskalkulie je porucha se vzrůstající tendencí a je nejčastější poruchou v matematice. První kapitola pojednává o specifických poruchách učení. Druhá kapitola se zabývá anomáliemi v matematických schopnostech. Třetí kapitola je zaměřena na dyskalkulii. Nalezneme zde druhy dyskalkulie …more
Abstract:
There are many difficulties in mathematics. One of them is a specific disorder of mathematical ability or dyscalculia. Dyscalculia is a growing tendency to disorder and is the most common disorderin mathematics. The first chapter deals with specific learning disabilities. The secon chapter deals with the anomalies in mathematical abilities. The third chapter focuses ond dyscalculia. Here we find types …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2012
Accessible from:: 4. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 5. 2012
  • Supervisor: RNDr. Marek Pomp, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SOLNÁ, Kamila. Dyskalkulie na ZŠ. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta