Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism – Ing. Valeriya Alexanderova
Ing. Valeriya Alexanderova
Master's thesis
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Abstract:
Cílem diplomové práce „Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism“ je na základě dotazníkového šetření identifikovat a vyhodnotit spotřebitelské chování tuzemských příslušníků Generace Z v cestovním ruchu z hlediska udržitelnosti. První část práce zahrnuje teoretická východiska týkající se spotřebitelského chování účastníků cestovního ruchu, a to se zohledněním …moreAbstract:
The master’s thesis “Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism” aims to identify and evaluate the consumer behaviour of domestic Generation Z representatives in tourism in terms of sustainability based on a questionnaire survey. The first part of the thesis includes theoretical background concerning the consumer behaviour of tourism participants, taking into account …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bf866/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Markéta Novotná, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ALEXANDEROVA, Valeriya. \textit{Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/m0lcse/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Regional Development / Tourism
Theses on a related topic
-
Problematika globální klimatické změny ve výuce na ZŠ: znalosti, postoje a pro-environmentální chování žáků
David RANOŠ -
Spotřebitelské chování a postoje ve vztahu k nákupu hudebních nosičů a digitální hudby
Tomáš Nevídal -
Spotřebitelské postoje a preference v kontextu zero waste a maloobchodního konceptu bez obalu
Alžběta Klapálková -
Spotřebitelské preference a postoje v oblasti alternativních forem nákupu „bez obalu“
Dominika Doksanská -
Spotřebitelské postoje a preference generací X a Y při nákupu v rámci obchodního konceptu "bez obalu" v kontextu pandemie covid-19
Karolína Míková -
Spotřebitelské postoje a preference generací X a Z v oblasti inovací v maloobchodě
Michaela Micková -
Spotřebitelské postoje a preference generace X a Z v oblasti alternativních potravinových sítí
Petra Laštovičková -
Spotřebitelské postoje a preference generací Y a Z v rámci obchodního konceptu "bez obalu"
Vladimíra Kaplanová