Bc. Monika Crháková
Master's thesis
Reading Development in Pre-School Age
Reading Development in Pre-School Age
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá čtením předškolním dětem ve školkách a rodinách a způsoby, kterými mohou být děti podporovány ke čtenářství. Nabízí učitelům a rodičům rady, inspiraci a informace o čtení knih dětem, kterými se pokouší pomoci učitelům, ale hlavně rodičům dětí. Teoretická část práce se zabývá vývojem dětí a informacemi, které mohou být využity při čtení dětem. Praktická část prezentuje …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on reading to pre-school children in kindergartens and families and on the methods that can be used in order to support children in reading. It tries to help teachers and mainly parents by offering advice, inspiration and information about reading books to children. The theoretical part of the thesis deals with the development of children and information that can be used …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rxhr4/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Developing communicative competence through differentiated activities in learning centers in TEVYL
Kristina Psotová -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Analysis of the language of fairy tales from the point of view of transferred language
Tereza KLENCOVÁ -
Kdyby knihy mohly mluvit: zabavené židovské knihy jako nositelé paměti
Kamila CMOLOVÁ -
Žatecké soudnictví do zřízení apelačního soudu roku 1548 ve světle Knihy zahájeného soudu a Knihy nálezů vrchní stolice staroměstské do města Žatce
Radek MILIČEVIČ -
Význam knihy pro děti a dospívající: kritická diskurzivní analýza knihy
Veronika Kolaříková -
Marketing E-knihy: případová studie knihy DeepFreak
Audrey Stemberg -
Multimediální a interaktivní knihy pro děti jako možný prostředek pro rozvíjení pregramotností
Kristína Vébrová