Bc. Kamila Jahodová

Bachelor's thesis

Využití čtenářských dovedností ke zlepšení morfologicko-syntaktické roviny u žáků se sluchovým postižením na základní škole

Utilization of reading skills for syntactic and morphological improvement of pupils with hearing impairment in primary school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možností využití čtenářských dovedností žáků se sluchovým postižením na základní škole ke zlepšení úrovně morfologicko-syntaktické roviny. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje sluchové postižení (vznik, charakteristika, klasifikace), vliv sluchového postižení na osvojení čtení a úpravu textů pro potřeby čtenářů se sluchovým postižením …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the possibility of using reading skills of pupils with hearing impairment in a primary school to improve the morpho-syntactic level. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes hearing impairment (origins, characteristic, classification), effects of hearing impairment for mastering reading and editing text for the needs …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2015
  • Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta