Využití čtenářských dovedností ke zlepšení morfologicko-syntaktické roviny u žáků se sluchovým postižením na základní škole – Bc. Kamila Jahodová
Bc. Kamila Jahodová
Bachelor's thesis
Využití čtenářských dovedností ke zlepšení morfologicko-syntaktické roviny u žáků se sluchovým postižením na základní škole
Utilization of reading skills for syntactic and morphological improvement of pupils with hearing impairment in primary school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možností využití čtenářských dovedností žáků se sluchovým postižením na základní škole ke zlepšení úrovně morfologicko-syntaktické roviny. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje sluchové postižení (vznik, charakteristika, klasifikace), vliv sluchového postižení na osvojení čtení a úpravu textů pro potřeby čtenářů se sluchovým postižením …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the possibility of using reading skills of pupils with hearing impairment in a primary school to improve the morpho-syntactic level. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes hearing impairment (origins, characteristic, classification), effects of hearing impairment for mastering reading and editing text for the needs …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/voazd/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JAHODOVÁ, Kamila. \textit{Využití čtenářských dovedností ke zlepšení morfologicko-syntaktické roviny u žáků se sluchovým postižením na základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/m14ncz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Diagnostika morfologicko-syntaktické a lexikálně-sématické roviny u dětí předškolního věku
Petra Pražanová -
Analýza morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v logopedické třídě mateřské skoly
Lenka Fiedlerová -
Diagnostika morfologicko-syntaktické roviny řeči u dětí předškolního věku
Kateřina Fejfušová -
Možnosti logopedické diagnostiky morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí školního věku
Barbora EVJÁKOVÁ -
Jazykový cit předškolních dětí s narušenou komunikační schopností se zaměřením na morfologicko-syntaktickou rovinu jazyka
Marta Kiršbaumová -
Podpora dovednosti čtení prostřednictvím dětské literatury na 1. stupni základní školy
Veronika Kyralová -
Writing Process and Its Appliction in Elementary Education
Eva Vincenová