Náhražky masa: faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu – Bc. Markéta Drábková
Bc. Markéta Drábková
Master's thesis
Náhražky masa: faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu
Meat substitutes: factors (de)motivating consumers while purchasing
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo identifikovat faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu náhražek masa a vyhodnotit jejich vliv, přičemž byl tento cíl zúžen na zkoumání rostlinných náhražek. Pro naplnění cíle byla provedena literární rešerše, zodpovězeny výzkumné otázky a vyhodnoceny hypotézy. Prostřednictvím dotazníku byla sesbírána a statisticky vyhodnocena data od 247 respondentů. Na základě …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis was to identify factors that (de)motivate consumers when purchasing meat substitutes and to evaluate their influence, specifically plant-based substitutes were researched. In order to fulfill the objective, a literature review was conducted, research questions were answered, and hypotheses were evaluated. Through the questionnaire, data from 247 respondents were collected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h6xn5/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DRÁBKOVÁ, Markéta. \textit{Náhražky masa: faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2024. Available from: https://theses.cz/id/m16knt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Vybrané mikroprvky v rastlinných náhradách mäsa
Mária Dávidová -
Costly signaling theory of pilgrimage: The case study of pilgrimage to Santiago de Compostela
Radim Chvaja -
Analýza organizačního chování. Rozšíření Path-Goal Theory of Leadership.
Vít Brouček -
Potravinová neofobie u dětí
Sofie ŠTEFFKOVÁ -
Postoje spotřebitelů k zastarávání výrobků
Tiep Tran Xuan -
Postoje spotřebitelů k biopotravinám
Anna Simeonovová -
Postoje spotřebitelů k bateriovým elektrickým vozidlům v České republice
Samuel Tete Acquah -
Postoje spotřebitelů k welfare zvířat
Kamila Zadražilová