Bc. Markéta Drábková

Master's thesis

Náhražky masa: faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu

Meat substitutes: factors (de)motivating consumers while purchasing
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo identifikovat faktory, které (de)motivují spotřebitele při nákupu náhražek masa a vyhodnotit jejich vliv, přičemž byl tento cíl zúžen na zkoumání rostlinných náhražek. Pro naplnění cíle byla provedena literární rešerše, zodpovězeny výzkumné otázky a vyhodnoceny hypotézy. Prostřednictvím dotazníku byla sesbírána a statisticky vyhodnocena data od 247 respondentů. Na základě …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis was to identify factors that (de)motivate consumers when purchasing meat substitutes and to evaluate their influence, specifically plant-based substitutes were researched. In order to fulfill the objective, a literature review was conducted, research questions were answered, and hypotheses were evaluated. Through the questionnaire, data from 247 respondents were collected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
  • Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Business Management / Business Management